Free and Reduced Meal Application

It is more than a free and reduced meal application!
 
Although SCS will feed ALL STUDENTS FREE OF CHARGE throughout the 2020-2021 school year, meal applications assist in so much more than meals!
 
SCS asks that all students who meet the qualifying criteria online at www.lunchapplication.com or contact your child’s school for a paper application.
Your time and efforts to complete the meal application will help to ensure the continuation of the additional resources listed below.
 
Additional benefits include:
* School Funding - maintain funding for student programs and services such as Title 1 and E-rate Internet services
* College Application Fees - discounted rate on fees associated with applying for college
* Academic Testing Fees - discounted fees for academic tests such as SAT, ACT, etc.
* Government Assistance - allows for additional government assistance such as PEBT if extended by the government and county qualifications are met
 
------------------

¡Es más que una solicitud de comida!

 Aunque las Escuelas del Condado de Stanly (SCS) alimentará a todos los estudiantes de forma gratuita durante el año escolar 2020-2021, ¡las solicitudes de comidas ayudan en mucho más que las comidas! Los beneficios adicionales incluyen: 

• Fondos escolares: mantener los fondos para los programas y servicios estudiantiles, como los servicios de Internet de Título 1 y E-rate

• Fondos para pagar la solicitud de ingreso a la universidad: descuento en las costos asociadas con la solicitud de ingreso a la universidad

• Fondos para exámenes académicos: descuento en el costo de exámenes académicos como SAT, ACT, etc.

• Asistencia del gobierno: permite asistencia adicional del gobierno, como PEBT, si el gobierno lo extiende y se cumplen los requisitos del condado.

SCS pide que todos los estudiantes que cumplan con los criterios de calificación presenten la solicitud por el internet al www.lunchapplication.com (busque la caja en la parte superior/derecha página, a la derecha) para cambiar el idioma de inglés “English” a Español “Spanish”) o se comuniquen con la escuela de su hijo para obtener una solicitud en papel, (o ponerse en contacto con nuestra interprete escolar, Cristina Lappin  704-454-8576). Su tiempo y esfuerzos para completar la solicitud de comidas ayudarán a asegurar la continuación de los recursos adicionales enumerados anteriormente.